Köp- och leveransvillkor

 

LEVERANSVILLKOR

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med DHL. Vi ansvarar inte för för eventuella förseningar som beror på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning är 49 kr och minsta beställningsvärde är 50 kr. Vi beställning över 699 kr gäller fri frakt. 

 

BETALNING 

Det är enkelt och säkert att handla hos oss och här hittar du alltid något betalningssätt som passar dig. Välj mellan att betala med faktura,swish, kort eller direktbetalning bank. Vi samarbetar med Klarna för alla betalningar. Villkoren för Klarna checkout hittar du här: Villkor Klarna Checkout

Klarna Checkout är den kompletta betalningslösning där hela vår kassa sköts av Klarna. Med Klarna Checkout inkluderas Klarnas samtliga betalningsalternativ: Betala direkt (kortbetalningar, banköverföring och Klarna Direkt), Betala senare (faktura) samt Dela upp (delbetalningsplan 6, 12, 24 och 36 månader och flexibla betalningar). Klarna hanterar allt som sker i kassan och uppdaterar den också kontinuerligt med förbättringar och funktioner för att göra det smidigt för dig som kund.

 

ÅNGERRÄTT

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Vill du retunera en vara så skicka ett mejl till info@voffgott.se så skickar vi ut returfraktsedlar som ni fäster på paketet.Paketet ska emballeras väl och inga klisteretiketter eller tejp får fästas direkt på varorna. Ta även bort eventuella äldre fraktetiketter.Du ansvarar alltid själv för den returnerade varan tills den åter når vårt lager. Spara därför det kvitto du får vid inlämningen. Vid retur görs en återbetalning till samma kort eller bankkonto som den ursprungliga betalningen gjordes, med avdrag för returfrakten.Du betalar själv returfrakten på 99 kr.

 

REKLAMATIONER

Vi ansvarar för att varor som levereras till dig går i väg från oss i felfritt skick. Om varan ändå skulle visa sig vara trasig eller felaktig när den kommer fram till dig ska du kontakta oss innan varan returneras. En eventuell skada ska meddelas inom skälig tid från det att skadan upptäcktes. En transportskada bör noteras i samband med utlämningen från ditt ombud och behandlas på samma sätt som övriga reklamationer. Vid en godkänd reklamation debiteras du ingen returfrakt och eventuella frakt- och fakturaavgifter i samband med köpet återbetalas till ditt konto. Reklamationer kan anmälas via mejl till vår kundtjänst. Bifoga då gärna en bild.

reklamationer@voffgott.se

Vi följer Distanshandelslagen och Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och beslut.

 

PERSONUPPGIFTER

Genom att handla hos voffgott.se så accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du kan känna dig trygg med att vi värnar om dig och din personliga integritet och samlar bara in nödvändiga uppgifter för att kunna behandla din beställning. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Voffgott.se ansvarar för de personuppgifter du lämnar till oss och vi behandlar dom i enlighet med Dataskyddsförordningen(GDPR).

 

VAD ÄR EN PERSONUPPGIIFT?

Alla uppgifter som kan kopplas till en levande fysisk person är personuppgifter. Det kan tex vara namn, adress, personnummer , telefonnummer, kundnummer eller e-postadress.

VILKA UPPGIFTER LAGRAR VI?

För att kunna hantera din beställning lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att fulfölja en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

RÄTTSLIG GRUND

När du handlar av oss så behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.Kampanjer, nyhetsbrev och annan marknadsföring delas endast med dig om att du lämnat ditt godkännande till att du vill ta del av det.

VILKA UPPGIFTER DELAS OCH MED VILKET SYFTE?

När du handlar av oss så delar vi nödvändig information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.Vår betalleverantör är klarna.

Vi behöver även dela viss information med fraktbolaget för att kunna leverera din beställning. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn och adressuppgifter. E-postadress och mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och Postnord.

 

RÄTTEN TILL TILLGÅNG, RÄTTELSE OCH RADERING AV PERSONUPPGIFTER

Du har rätt av få ta del av all information som finns lagrad om dig hos oss.

Du har rätt att be oss att ändra information om dig som du anser vara bristfällig.

Du kan när som helst be oss att radera alla uppgifter om dig som finns sparade hos oss.

Det finns få undantag till rätten till radering, ett exempel är om vi skulle behöva uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis bokföringslagen).

Har du önskemål kring ovan nämna punkter så mejlar ditt önskemål till info@voffgott.se

 

TVIST

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen